Egymillió forintra büntette a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) az Aldi Magyarország Élelmiszer Kereskedelmi Bt.-t tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat miatt. A szervezet szerint az áruházlánc megtévesztette a fogyasztókat a gyermek farsangi jelmezek hirdetésekor. A GVH a többi között azt kifogásolta, hogy az üzletben a nindzsa jelmezhez nem járt kard, pedig azt az akciós újságban feltüntették.


Az Aldi 2009. februártól érvényes akciójában hirdette meg a gyermek farsangi jelmezeket, a hirdetésben pedig az állt, hogy minden szükséges kiegészítővel együtt adják őket.

A GVH megállapította, hogy a nindzsa jelmeznél egyértelműen és jól láthatóan feltüntették a kardot, az indiánlány-jelmeznél a baltát, a királylány jelmez esetében pedig a varázspálcát. Ezeket az üzletlánc szettként hirdette, a boltokban azonban már ezek nélkül a kiegészítők nélkül lehetett megvenni a jelmezt.

Ez a tény egyébként az általános tájékoztató szövegek között, a csillaggal jelölt rész fölött apró betűvel szerepelt, a GVH szerint viszont ez nem alkalmas arra, hogy a fogyasztók figyelmét felhívja, hogy mely termékeknél kell odafigyelni erre az információra. A tájékoztatás nem tér ki arra sem, hogy mi minősül dekorációnak a jelmez esetében. A szervezet szerint a fogyasztók a kiegészítőket joggal gondolhatták a jelmezhez tartozónak.

A GVH az egymillió forintos bírság kiszabásánál figyelembe vette, hogy a fogyasztók többsége elsősorban a jelmezt akarta megvásárolni, annak használatát pedig csak kis mértékben csökkenti az adott dekorációs eszköz hiánya. Súlyosbító körülménynek számít viszont az, hogy a vállalat a fogyasztók jelentős körét érhette el a hirdetéssel.

(Hírszerző.hu)

These icons link to social bookmarking sites where readers can share and discover new web pages.
  • Digg
  • Sphinn
  • del.icio.us
  • Facebook
  • Mixx
  • Google
  • Furl
  • Reddit
  • Spurl
  • StumbleUpon
  • Technorati