Nagy mennyiségű cukrot és adalékanyagot, és nagyon kevés gyümölcsösszetevőt tartalmaznak a késztermékek közül a teából és gyümölcsből készült italok.
Különösen a gyógynövényekből és teából készült italok nem azt tartalmazzák, amiről a reklámok ígéretei szólnak, állítják német fogyasztóvédők. Számos cég a termékek egészségtámogató hatásáról regél. A termékekben ugyanakkor gyakran kis mennyiségben található csak meg a tea az összetevők között, annál inkább sok cukrot, aromát és gyakran adalékanyagokat tartalmaznak.
Gyakran a teát tartalmazó italoknál a növény levele gyakran csak az összetevők 15 százalékát teszi ki, így a tea ízét az aromák adják, állítja a Foodwatch szervezet.
További kritikával illették a „természet gyógyító gyógynövényeit” tartalmazó italokat. A gyógynövények „jótékony hatását” nem ezekben az üvegekben kell keresni, állítják a Foodwatch szakemberei.
A bevásárlóközpontokban kapható letesztelt „teás” italok nem értek el jó minősítést, mindegyiküknél elsősorban a cukortartalom állt a kritika középpontjában, írja a focus.de.
(OrientPress)
Archives
A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) megállapította, hogy a Penny Market Kft. a 2009 júniusában tartott „13 éves akció” kapcsán fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot folytatott.
A vállalkozás a trappista sajt vonatkozásában csalogató reklámot tett közzé, illetve esetenként a reklámokban közöltektől eltérő mértékben korlátozta az egyes akciós termékekből megvásárolható mennyiséget. Emiatt a vállalkozás 30 millió forint bírságot kapott.
A versenyhatóság egy másik akciója kapcsán is elmarasztalta a diszkontláncot, abban az ügyben 3 millió forint volt a bírság.
(MNO)
Egymillió forintra büntette a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) az Aldi Magyarország Élelmiszer Kereskedelmi Bt.-t tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat miatt. A szervezet szerint az áruházlánc megtévesztette a fogyasztókat a gyermek farsangi jelmezek hirdetésekor. A GVH a többi között azt kifogásolta, hogy az üzletben a nindzsa jelmezhez nem járt kard, pedig azt az akciós újságban feltüntették.
hirdetés |
A GVH megállapította, hogy a nindzsa jelmeznél egyértelműen és jól láthatóan feltüntették a kardot, az indiánlány-jelmeznél a baltát, a királylány jelmez esetében pedig a varázspálcát. Ezeket az üzletlánc szettként hirdette, a boltokban azonban már ezek nélkül a kiegészítők nélkül lehetett megvenni a jelmezt.
Ez a tény egyébként az általános tájékoztató szövegek között, a csillaggal jelölt rész fölött apró betűvel szerepelt, a GVH szerint viszont ez nem alkalmas arra, hogy a fogyasztók figyelmét felhívja, hogy mely termékeknél kell odafigyelni erre az információra. A tájékoztatás nem tér ki arra sem, hogy mi minősül dekorációnak a jelmez esetében. A szervezet szerint a fogyasztók a kiegészítőket joggal gondolhatták a jelmezhez tartozónak.
A GVH az egymillió forintos bírság kiszabásánál figyelembe vette, hogy a fogyasztók többsége elsősorban a jelmezt akarta megvásárolni, annak használatát pedig csak kis mértékben csökkenti az adott dekorációs eszköz hiánya. Súlyosbító körülménynek számít viszont az, hogy a vállalat a fogyasztók jelentős körét érhette el a hirdetéssel.
(Hírszerző.hu)
Évértékelés
Tipikus fogyasztói panaszok és a fogyasztóvédelem helyzete 2009-ben. Mi változott, és min kellene még változtatni a fogyasztók érdekében? Tudatosabbak lettünk-e az elmúlt egy esztendő alatt? Tudjuk már kinek mihez van joga, azaz mit tehetnek meg velünk a kereskedők és hova forduljunk, ha baj van? Hogy látják 2009-et és mit várnak 2010-től a civil szervezetek? Tanulságok, együttműködések, kihívások és feladatok a fogyasztóvédelemben.
Felülök a repülőre
A légi járatok késésekor is jár kártérítés az utasoknak. Az Európai Bíróság döntése értelmében a járattörléssel azonos mértékű kártalanításra jogosultak azok az utasok, akik járatkésések miatt a végső célállomásukat a tervezetthez képest három vagy több órával később érik el.
Adás:
2010. január 4. hétfő 17.30 és 23.30
2010. január 8. péntek 15.30
2010. január 10. vasárnap 8.05
Rólunk
Találjunk egymásra, mondjuk el egymásnak a tapasztalatainkat, és előzzük meg a kudarcokat! Védjük meg magunkat és védjük meg egymást!
Elérhetőség
tudatosfogyaszto@freemail.hu
Rendszeres olvasók
Címkék
- after shave (1)
- Aldi (1)
- ásványvíz (1)
- Audi (1)
- autó (3)
- Avon (1)
- bankok (5)
- bírság (1)
- Coby Electronics (1)
- dohányzás (1)
- DVD (1)
- égők (2)
- élelmiszer (3)
- ellenőrzés (1)
- EU (3)
- fogyasztóvédelem (7)
- Friss Élelmiszer Kft. (2)
- gumi (1)
- GVH (3)
- gyerek (1)
- hamisítás (2)
- HILD (1)
- hirdetés (1)
- HírTV Panaszkönyv (20)
- internet (1)
- iphone (1)
- játék (2)
- jégkrém (1)
- karácsony (4)
- Keleti_Pályaudvar (1)
- kozmetikum (2)
- könyvkiadó (1)
- LCP-Systems (1)
- Lyoness GVH (1)
- méreg (3)
- méz (1)
- Mobiltelefon (1)
- Nav N Go (1)
- Nokia (1)
- növényvédő (1)
- pénzügy (3)
- PSZÁF (1)
- razzia (1)
- REACH (1)
- sajt (2)
- sajt sonka (1)
- Sciennet (2)
- Skype (1)
- stand (1)
- szaloncukor (1)
- szoftver (2)
- tea (1)
- Technika ördöge (1)
- tejtermék (2)
- teszt (1)
- tilalom (1)
- Toyota (1)
- ünnep (1)
- vásárlás (1)
- visszahívás (3)
- vonat (1)
- VPOP (3)
- webáruház (1)
- zöldséges (1)