A hatóság betiltotta a Skype videohívását népszerűsítő hirdetését, mert az hamis képet mutatott a rendszer minőségéről.

A hirdetésben kristálytiszta kép és fantasztikus hangminőség tapasztalható, és egy apuka épp az újszülött gyermekét mutatja meg szüleinek egy laptopos videohíváson keresztül. Több néző is panaszt tett, mert szerintük ahogy ez a reklámban megjelenik, az túl szép ahhoz, hogy igaz legyen. Az reklámszabályozó hatóság (ASA) nyomozást indított, és a hirdetést be is tiltották. A döntés kellemetlen a 480 millió felhasználóval bíró Skype számára, amelyet ingyenes internetes beszélgetésre, és olcsóbb vezetékes, valamint mobilhívásra lehet használni.

A cég beismerte, hogy más video- és hanganyagot kellett használnia, mert egy tévéközvetítésen nem úgy nézne ki, mint a valóságban. A Skype azt is hangsúlyozta, hogy a minőség nem a szoftverén bukik, hanem a felhasználók hardvereszközein és internetkapcsolatukon. Az ASA szerint nem ez volt a probléma, hanem az, hogy a nézőkben az a hamis kép alakulhat ki a reklám alapján, hogy a többségnél ilyen formában élvezhető a szolgáltatás.

A szabályozó testület szerint az nem szabályellenes, hogy egy szimulált verziót használtak az élő helyett, de a kapott minőség nem volt reprezentatív a tipikus felhasználókra nézve. "Mivel az adott időben nem ez volt a tipikus, arra jutottunk, hogy a reklám félrevezető" - mondta el az ASA. A továbbiakban nem lehet a hirdetést ebben a formában bemutatni - írta meg a Telegraph.

(Hírszerző.hu)

These icons link to social bookmarking sites where readers can share and discover new web pages.
  • Digg
  • Sphinn
  • del.icio.us
  • Facebook
  • Mixx
  • Google
  • Furl
  • Reddit
  • Spurl
  • StumbleUpon
  • Technorati