Egy technikai ügyfélszolgálatot üzemeltető cég ötezer felhasználót kérdezett meg, hogy melyek azok a technológiai szakszavak, amelyeket nem értenek.
Toplistás lett a WAP, a dongle, a cookie, és az eternet is. A szakemberek megállapították azt is, hogy a vezető technológiai vállalatok sokszor pusztán marketingokokból találnak ki új szakszavakat a már létezők helyett, így okozva káoszt a vásárlók ás felhasználók körében.
Felvetődhet például a kérdés, hogy egy Apple számítógép FireWire aljzatába bele lehet-e dugni egy Sony termék i.LINK kábelét, vagy egy Texas Instruments-féle Lynx csatlakozót. Kevesen tudják, hogy a három megnevezés pontosan ugyanazt takarja.
Szintén sok kavarodás az Európa nagy részén mostanában terjedő digitális televíziózás körül is, az emberek ugyanis nem tudják, hogy mi a különbség az analóg és digitális adás között.
A felmérést készítő Gadget Helpline szerint a technológiai vállalatoknak egyszerűbb és egységesebb kifejezéseket kellene használni, hogy azokat mindenki megértse.
Rólunk
Ez a blog azért jött létre, hogy még idejében figyelmeztethessünk mindenkit. Ez a blog azért jött létre, hogy az önmagukban tehetetlen, egyszerű embereket összekapaszkodásra késztessük.
Találjunk egymásra, mondjuk el egymásnak a tapasztalatainkat, és előzzük meg a kudarcokat! Védjük meg magunkat és védjük meg egymást!
Találjunk egymásra, mondjuk el egymásnak a tapasztalatainkat, és előzzük meg a kudarcokat! Védjük meg magunkat és védjük meg egymást!
Elérhetőség
A küldeni kívánt írásbeli vagy képbeli anyagokat erre az e-mail címre várjuk:
tudatosfogyaszto@freemail.hu
tudatosfogyaszto@freemail.hu
Rendszeres olvasók
Címkék
- after shave (1)
- Aldi (1)
- ásványvíz (1)
- Audi (1)
- autó (3)
- Avon (1)
- bankok (5)
- bírság (1)
- Coby Electronics (1)
- dohányzás (1)
- DVD (1)
- égők (2)
- élelmiszer (3)
- ellenőrzés (1)
- EU (3)
- fogyasztóvédelem (7)
- Friss Élelmiszer Kft. (2)
- gumi (1)
- GVH (3)
- gyerek (1)
- hamisítás (2)
- HILD (1)
- hirdetés (1)
- HírTV Panaszkönyv (20)
- internet (1)
- iphone (1)
- játék (2)
- jégkrém (1)
- karácsony (4)
- Keleti_Pályaudvar (1)
- kozmetikum (2)
- könyvkiadó (1)
- LCP-Systems (1)
- Lyoness GVH (1)
- méreg (3)
- méz (1)
- Mobiltelefon (1)
- Nav N Go (1)
- Nokia (1)
- növényvédő (1)
- pénzügy (3)
- PSZÁF (1)
- razzia (1)
- REACH (1)
- sajt (2)
- sajt sonka (1)
- Sciennet (2)
- Skype (1)
- stand (1)
- szaloncukor (1)
- szoftver (2)
- tea (1)
- Technika ördöge (1)
- tejtermék (2)
- teszt (1)
- tilalom (1)
- Toyota (1)
- ünnep (1)
- vásárlás (1)
- visszahívás (3)
- vonat (1)
- VPOP (3)
- webáruház (1)
- zöldséges (1)
Archívum
-
▼
2009
(76)
- ► szeptember (22)
-
▼
augusztus
(17)
- Panaszkönyv a HírTV-n
- Műsajtok és műsonkák
- A magyar sajtot is hamisítják
- Probléma a Toyotáknál is
- Panaszkönyv
- Mit szeretünk mi, magyarok: pláza vagy kisbolt?
- Veszélyben a fogyasztóvédelmi irodahálózat működte...
- 16 ezer Audit kell visszahívni
- Betiltották a Skype hirdetését
- Az alvószámlák veszélye
- Készült: levegő, víz, cukor...
- Panaszkönyv a HírTV-n
- Kérdezzük meg, mivel mérgeznek bennünket!
- Kéretlen fogyasztókúra a vonaton
- Érthetőbb szakszavakat!
- Panaszkönyv
- ARS POETICA
0 comments